روز جهانی کیک، پنجم آذر ماه در ماتیار

به مناسبت روز جهانی کیک، کودکان گروه پیش دبستانی دو ماتیار تجربه‌ای جالب و آموزشی در تهیه کیک داشتند. این روز به یک فرصت عالی برای یادگیری و همکاری گروهی تبدیل شد. در این روز، هر کودک مسئولیت آوردن بخشی از مواد اولیه کیک را بر عهده گرفت. برخی از کودکان تخم‌مرغ، برخی روغن، برخی آرد و دیگر مواد مورد نیاز را به کلاس آوردند. این کار نه تنها به آن‌ها کمک کرد تا درک بهتری از مراحل تهیه کیک پیدا کنند، بلکه حس مسئولیت‌پذیری را نیز در آن‌ها تقویت کرد.
پس از اینکه تمامی مواد آماده شدند، کودکان به صورت گروهی مراحل مختلف تهیه کیک را انجام دادند. ابتدا با همزن به کمک یکدیگر مواد را مخلوط کردند و سپس مواد را در قالب کیک ریختند. کودکان با دقت و اشتیاق تمام مراحل را پیش بردند و با همکاری یکدیگر کیک را به داخل فر گذاشتند. این تجربه، به آن‌ها کمک کرد تا مفهوم همکاری و هماهنگی را بهتر درک کنند.
بعد از اینکه کیک پخته شد، نوبت به تزیین آن رسید. کودکان با استفاده از مواد تزیینی خوراکی مثل شکلات، میوه، خامه و رنگ‌های خوراکی، کیک خود را زیبا کردند. این قسمت از فعالیت فرصتی بود تا کودکان خلاقیت خود را به نمایش بگذارند و تجربه‌ای لذت‌بخش از پایان کار را داشته باشند.
در نهایت، همه با هم در کنار یکدیگر کیک را خوردند و از نتیجه کار خود لذت بردند. این تجربه نه تنها برای کودکان لذت‌بخش بود، بلکه فرصت‌های زیادی برای یادگیری داشت.

اهداف کیک پزی کودکان در سلاله

  • تقویت مهارت‌های همکاری گروهی: این فعالیت به کودکان کمک کرد تا با همکاری و هماهنگی یکدیگر وظایف را انجام دهند و درک کنند که کار گروهی چقدر می‌تواند مفید باشد.
  • توسعه مهارت‌های اجتماعی: از طریق تعامل و مشارکت در یک فعالیت مشترک، کودکان توانستند مهارت‌های اجتماعی خود را تقویت کنند و یاد بگیرند که چگونه با همکاران خود ارتباط برقرار کنند.
  • افزایش مسئولیت‌پذیری: مسئولیت آوردن مواد اولیه و مشارکت در مراحل مختلف تهیه کیک، به کودکان کمک کرد تا حس مسئولیت‌پذیری را تجربه کنند.
  • تقویت خلاقیت و دقت: در مرحله تزیین کیک، کودکان توانستند خلاقیت خود را به کار بگیرند و دقت در انجام کارهای جزئی را تمرین کنند.
    تقویت مهارت‌های حسی و حرکتی: در فرآیند هم زدن مواد، ریختن آنها در قالب و تزیین کیک، مهارت‌های حسی و حرکتی کودکان تقویت شد.
  • آشنایی با مفاهیم علمی: کودکان در این فرآیند به طور غیرمستقیم با مفاهیم علمی مانند ترکیب مواد، تغییرات در دما (پخت در فر) و تأثیر حرارت بر مواد مختلف آشنا شدند.

در مجموع، این فعالیت نه تنها یک تجربه لذت‌بخش برای کودکان بود، بلکه به آنها فرصت یادگیری و رشد در زمینه‌های مختلف را فراهم کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید